Hängning på Flottiljen (2014-12-25)

Avdelningarna på Flottiljens äldreboende ute på Barkarbyfältet har namn efter kända SAAB-flygplan. Kamratföreningen och Hembygdsföreningen har tillsammans med Järfälla kommun tagit fram bilder på de aktuella flygplanen, med korta texter.

Den 16 december hängdes bilderna upp, en tavla vid varje ingång till avdelningarna ”Tunnan”, ”Lansen”, ”Draken”, ”Viggen”. och ”Gripen”. Från vänster ser vi Mikael Falk (Järfälla kultur), Monica Boye-Möller (hembygdsföreningen) och F 8 K ordförande Björn Kristoffersson.

På nedre bilden hänger Mikael Falk upp en av ingångsbilderna till avdelning ”Lansen”. I entrén till Flottiljen finns en samlingstavla med alla bilderna.

Samarbetet är som synes bra, inte minst med hembygdsföreningen, vars ordförande Monica Boye-Möller värnar om att F 8 minne bevaras särskilt nu när så stora förändringar sker på och kring Barkarbyfältet.

Flottiljen